fredag, november 04, 2011

keeping myself entertained

Vet inte vad som har slagit till men jag känner att jag hela tiden måste skriva på (sv)engelska!? Slänger in engelska ord i svar på era kommentarer och kommenterar hos andra på svengelska... why!?

Förhoppningsvis en övergående fas.

Övergående TROR jag dessutom att min lilla förkylning är. Det är verkligen URTRÅKIGT att inte vara pigg ju. Och tyvärr känner jag* att det här med dagisbarn ger en ökad risk att drabbas av förkylningar. Brukar ju aldrig vara sjuk ju! Men men.

Igår ömkade jag mig och gjorde ingenting mer än jag var tvungen... ICKE idag. Lite promenad & besök på Ica kändes skönt! Sen tänkte jag att näää, att-inte-göra-nåt blir man inte gladare av. Så jag...

...drog igång ett brödbak...

..och stökade ner hela köket ordentligt = fick våttorka alla luckor och t.om. sockeln längst ner ni vet. Den som ofta är rätt äcklig men som man aldrig ser.
Sen fick en MASSA post tjoho! Ett par Traderavinster och en bloggtävlingsvinst ifrån Suzan, TACK!

Den där kokosoljan tänker jag ska få mina händer - som INTE gillar hösten - i form. Läste nämligen om att den är bra att använda som "salva" inne hos Åsa :)
sen unnade jag mig kaffe, en clementin (one of many today) och en miniliten dammsugare med apelsinsmak som jag blev pålurad att köpa av en söt liten tant i affären


*inte bara min känsla. det är många vetenskapliga studier gjorde på infektioner och smittspridning på förskolor... ett av samhällets mest "sjuka" ställen. Alla faktorer för snabb smittspridning finns: många personer på liten yta, ej utvecklade immunförsvar, fysisk närhet, ej utvecklade sociala mönster och hygienrutiner som att nysa i armvecket etc. Härligt, härligt! :p

Förresten är det ju många VUXNA som inte HELLER har lärt sig att nysa i armvecket. Nyser rakt ut. Eller i handen. Som de sen torkar av på olämpligt ställe. Äckligt.

3 kommentarer:

  1. ÅH en bakmaskin! Vill ha vill ha vill ha! Får snällt knåda ihop deg med armkraft vilket jag saknar = kramp. Trevlig helg, hoppas förkylningen ger med sig nu!

    SvaraRadera
  2. Ja! En köksassistent - muchos användbar speciellt i brödbakartagen. Kramp i underarmarna annars ju!! :p

    Trevlig helg på dig med!

    SvaraRadera
  3. Oj, så fort grejerna kom fram. Postades ju igår!

    SvaraRadera

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)