söndag, augusti 12, 2012

bananpannkaka = lyxfrukost!

jag har länge tänkt att jag ska testa Saras variant av frukost, dvs nån sorts pannkaka (utan gluten och mjölkprodukter eftersom hon äter enligt paleo).

jag modifierade hennes recept en aning... så det är en banpannkaka som förutom banan innehåller ägg, cacaonibs, jordnötssmör, hampafrön, kokosfett och vaniljpulver. mycket gott tycker Noel & jag. Moa är mer skeptisk... men det är hon om mycket som serveras så det gills inte ;)

UPPDATERING en kvart senare: det var TUR att Noel åt en bit av pannkakan. Den var väldigt mättande. Jag orkade med nöd och näppe äta upp. Men så hade jag ju i en massa bonusingredienser och var för generös med jordnötssmöret också... hade i en stor klick innan jag såg att det stod en tesked ;)

mitt recept:
1 banan
2 ägg
2 msk (?) jordnötssmör
1 msk cacaonibs
2 msk hampafrö
lite vaniljpulver
lite kokosfett till stekning

mosa och blanda alla ingredienser. grädda tills den stelnar. vänd. grädda lite till. lägg på tallrik. ät! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)