fredag, november 25, 2016

fredagstacksam

Sitter tätt ihoptryckt med hela familjen (utom en av katterna) i ena soffhörnet. Vi har ätit chipsmiddag och gosar nu framför nåt (dåligt) barnprogram. Jag försökte introducera filmen Ensam hemma, men vi hittade den bara på engelska på Netflix och det gick tyvärr inte hem. Ser fram emot att kunna se vanliga filmer med barnen så småningom :) 

Det har annars varit en rolig vecka. Rolig men, som ofta, fullpackad. Övernattningsmöte tis-ons, träningsdejt, barnkompislek och adventspyntande. Har lite svårt att ta in att det är första advent på söndag! Men mysigt med stjärnor och stakar i alla hus.

På jobbet är det full fart men mer och mer stabilt. Vi har fått in ett par bra personer på positioner som tidigare varit deltidssjukskrivna/vakanta. Plus två 'till Sverige nyandlända' praktikanter som bidrar på så många sätt! Jättekul! Och själv känner jag att jag landar i min roll som chef mer och mer, skönt! Jag gör givetvis vissa saker dåligt och missar nog en massa jag skulle kunna göra bättte, men många saker funkar också bra. Och är kul!

Imorse när jag gick från kontoret till näringsdepartementet (dit jag skulle för att prata om våra EU-samarbeten) så såg himlen ut såhär. Det var en magisk morgon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)