fredag, november 11, 2016

min lilla längtan efter värme

Med snön i riklig mängd utanför fönstren sitter jag här i soffan och surfar på badkläder. Tycker MaajiSwimwear är coola! Både klädernas utseende och företagets helhetstänk med både social och ekologisk hållbarhet i fokus. Två systrar i Colombia startar ett företag och blir Earth Warriors, yes, I like it!

Dock kommer jag nog inte att införskaffa något plagg. Det verkar inte gå att beställa direkt ifrån deras hemsida. Och de svenska webshoppar som har märket har bara fult utbud.

The life of i-landsproblem.

Men det ÄR lite relevant för mig att tänka på bikinis faktiskt. Om två månader ska vi åka till solen (eller i alla fall värmen) på den största kanarieön. Det kommer bli NICE! Jag längtar redan.

Jag är inte helt tillfreds med den här attackvintern som kom över oss. Att den gav mig en handfull extra timmar på järnvägsspåren i veckan kan jag leva med, that comes with the territory när man pendlar. Men att mina fingertoppar och hälar spricker här och där tycker jag är mer än onödigt. Dessutom ÄR det bökigare att få på alla i familjen rätt kläder och så tar det längre tid att cykla eller gå till våra destinationer.

På plussidan älskar barnen snön. Och jag förstår dem, det ÄR ju roligt med snölek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)