söndag, december 04, 2016

min numer internationella (!) löparkarriär

 
2016 har varit ett loppfattigt år!

I augusti cyklade jag Cykelvasan.
Idag sprang jag Montferland run här i Holland.

Totalt två lopp.

Det ena 90 kilometer cykel.
Det andra 15 kilometer löpning.

Båda i vackra naturomgivningar.

Dagens lopp var en ganska spontan historia som jag i ärlighetens namn borde ha tränat mer inför.

Svåger Eelco frågade mig för några veckor sen om jag ville springa eftersom vi skulle komma hit just den här helgen. Han var anmäld. Jag sa (såklart) ja ;) Jag hade inte riktigt koll på distansen först och fick liiiite kalla fötter när jag insåg längden (för ett par veckor sen).

Men äsch, jag körde på gamla meriter och sprang i relativt lugnt tempo med glatt sinne. Det gick hur bra som helst! Små orkestrar fanns det längs vägen. Och farbröder som tutade i långa horn iklädda holländska träskor och folkdräkter (!?) Solen sken dessutom och folk hejade duktigt längs vägen, flera personer ropade dessutom mitt namn, oväntat! Men de läste på nummerlappen :)

På upploppet fick jag rejäl energi av både barn, man och svägerska som hejade och skrek. Roligt! Det ÄR roligt med lopp tycker jag. Speciellt att gå i mål.

Varför har jag då inte ägnat mig åt fler i år!?

flera väderkvarnar sprang jag förbi!

och såna här konstiga personer - som tutade i horn en bit ut på åkrarna? ;)

del av fin hejarklack!


slutspurt! kom i mål på 1.28, helt enligt plan. mycket nöjd!

bitter citron i bilen efteråt = bäst!

 

2 kommentarer:

  1. Ja, varför har du inte gjort det...? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. PRECIS!

      Och nästa fråga: borde jag springa fjällmaraton med dig i sommar!?

      Radera

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)