tisdag, januari 03, 2017

not according to plan

Sitter i soffan med datorn i knät. Yoqko försöker mellan varven lägga sig i mitt knä... men så inser han att han inte får plats, resignerar och lägger sig tätt intill mitt lår istället. Utanför fönstret snöar det som bara den! Jag funderar på om J kommer kunna flyga hem imorgon? Hoppas det!

Musik i högtalaren, te i koppen och lakrits och choklad i närheten. Har det ganska mysigt helt enkelt.

Dagen idag blev inte som planerad. Dels ville ingen vakna när klockan ringde. När jag väl fick liv i barnen så var inte Moa i form. Hon var ynklig och hade ont i magen. Kräktes. Jag meddelade fritids att inga barn ifrån den här familjen skulle komma idag. Jag fixade en del jobb hemifrån på förmiddagen men efter ett par timmar piggnade Moa till och jag ägnade mig åt barnen istället. Vi spelade spel, gjorde trolldeg, slängde ut granen, tog en liten promenad i solskenet, målade med vattenfärg, panerade torsk och ritade knasiga gubbar. Lyxigt med bonusdag!

MEN! Nu sitter jag å andra sidan här med ett utkast till jobbets årsredovisning som jag lovat kommentera tills imorgon. Hade ju tänkt jobba med det under dagen idag. Fick nu bli kvällsjobb. Som jag dessutom förhalar genom att blogga.

Ändå: lyxigt att kunna jobba lite när och var som helst!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)