lördag, januari 28, 2017

nystart (!?)

Jag startade året starkt bloggledes, eller hur? Ett inlägg om dan typ. Kände mig på gång.

Sen kom jag av mig :p

Men även fast jag inte bloggar så händer det saker varje dag ;)

Just ikväll är jag ensam hemma. Det händer inte så ofta. J & barnen är sen i eftermiddags hos hans föräldrar och hälsar på. Jag valde att stanna hemma för att komma ikapp och pausa litegrann. Har städat huset i lugn och ro. Varit på återvinningen. Pysslat om krukväxterna. Städat hamsterburen. Badat badkar. Och ätit chips.

Innan idag har det varit stort fokus på jobb. Att åka på semester är ju FANTASTISKT! Men det märks när man kommer tillbaka till verkligheten. Catch up! Dock värt såklart.

Gran Canaria var härligt i januari. Jämförbart med svensk sommar. Varmt dagtid, lite kyligare på kvällarna. Perfekt sällskap. Tyvärr en del sjukdom. Snygg natur. Bra bad! 

Januari: klättra upp på ett berg. klättra på stenar längs hav. beundra utsikt. bada! hitta vattendjur. hoppa på sanddyner i öken! springa på is! förfäras över Trump. bada badkar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ja! skriv gärna ett ord eller två, då blir jag glad :)